>

NVIDIA SHIELD Tablet: jak wymienić zagrożony usterką tablet, krok po kroku

NVIDIA SHIELD Tablet / fot. tabletManiaK.pl

Pisaliśmy dzisiaj o tym, że ze względu na problemy z bateriami w dużej partii tabletów SHIELD, NVIDIA zdecydowała się wymienić zagrożone usterką urządzenia na inne egzemplarze. O to, co należy zrobić: krok po kroku.

Aktualizacja: zerknij też na poradnik, jak skonfigurować tablet SHIELD, aby zdezaktywować polecenie zdalnego wyłączenia urządzenia i mieć dwa urządzenia zamiast jednego. 😉

1. Uaktualnij system

W związku z akcją serwisową NVIDIA przygotowała specjalne oprogramowanie, które jest częścią najnowszej aktualizacji dystrybuowanej przez kanał OTA. Pierwsze co należy zatem zrobić, to sprawdzić, czy Twój tablet pracuje na najnowszej kompilacji systemu Android (sygnowana datą 1 lipca 2015). Aby to zrobić, wejdź w Ustawienia –> Informacje o tablecie i zerknij na wiersz “Wersja jądra”. Jeśli widzisz tam datę Jul 1 2015, Twój tablet jest gotów na krok numer 2. Jeśli data jest inna, kliknij w wiersz “Aktualizacje systemu i postępuj zgodnie z dalszymi instrukcjami.

2. Ustal, czy Twój tablet jest zagrożony usterką

Czas sprawdzić, czy problem dotyczy Ciebie. Wejdź w menu Ustawienia –> Informacje o tablecie –> Informacje o telefonie. Zobaczysz tam wiersz zatytułowany “Bateria” pod którym będzie oznaczenie złożone z kombinacji liter i znaków.

Jeśli ta kombinacja to “Y01”, Twój sprzęt jest uszkodzony i może w każdej chwili odmówić posłuszeństwa.

Jeśli kombinacja to “B01” nie masz powodów do zmartwień – wszystko jest w najlepszym porządku.

3. Zrób kopię wszystkich ważnych danych

NVIDIA zaleca wyłączenie uszkodzonego tabletu po zgłoszeniu usterki. Zanim to jednak uczynisz, najpierw zgraj wszystkie dane, których nie chcesz stracić.

Możesz to zrobić z pomocą chmury (Ustawienia –> Kopia i kasowanie danych –> włącz opcje “Utwórz kopię zapasową” i “Autoprzywracanie”) albo, jeśli cenisz sobie prywatność, ręcznie przekopiuj dane na kartę pamięci lub zewnętrzny nośnik.

4. Zgłoś usterkę

Czas zgłosić wadliwy tablet do serwisu. NVIDIA przygotowała całą akcję tak, aby wymiana nastąpiła sprawnie i szybko. Jedyne, co musisz zrobić, to:

a) wejść w Ustawienia –> Informacje o tablecie –> Informacje o telefonie i kliknąć wcześniej wspomniany wiersz “Bateria: Y01”

b) uruchomi się strona serwisowa, na której zobaczysz numer seryjny tabletu

c) wejdź na stronę http://tabletrecall.expertproductinquiry.com/registration/registra

d) klikając link powyżej, zobaczysz stronę NVIDII, na której umieszczono formularz wymiany. Jest, niestety, dostępny tylko w języku angielskim, ale nie ma się czym martwić – jest prosty do wypełnienia (aktualizacja: jest już polska wersja wersja formularza: http://pl.tabletrecall.expertproductinquiry.com/registration/registration). Zaczynasz od podania numeru seryjnego, później wypełniasz pola imię, nazwisko, adres na który ma przyjść zastępczy tablet oraz mail i numer telefonu. Musisz też potwierdzić (na samym dole strony), że zgadzasz się na zdalne wyłączenie swojego tabletu, po aktywowaniu zastępczego modelu. Formularz wysyłasz przyciskiem “Submit”

e) po wysłaniu formularza otrzymasz swój indywidualny numer RMA. Teraz musisz wrócić do tabletu SHIELD, i na wcześniej wspomnianej stronie z numerem seryjnym wpisać uzyskany kod RMA, po czym potwierdzić operację

f) gratulacje – właśnie zgłosiłeś tablet do programu wymiany. Na Twój adres mailowy przyjdzie potwierdzenie o rychłej wysyłce tabletu (może to potrwać od 2 do 4 tygodni).

Uwaga!

Pamiętaj, że po włączeniu tabletu, który przyjdzie w zastępstwie obecnego urządzenia, Twój stary SHIELD zostanie zdalnie wyłączony. Zadbaj więc zawczasu o to, aby zgrać wszystkie ważne dane, wyciągnąć karty SIM, microSD itp.

Dajcie nam znać w komentarzach, jak wygląda u Was przebieg wymiany tabletów na sprawne

Szymon Marcjanek

Komentarze

  • Ciekawe jak ta zdalna dezaaktywacja wygląda.
    "Dziękujemy za zgłoszenie. Tablet ulegnie samozniszczeniu za 5,4,3,2,1..."

  • Niestety u mnie po wpisaniu rma nic się nie dzieje tylko pisze żeby go dalej podać, a jako dzwonie na infolinie to tylko automat mówi jaką stronę internetową odwiedzić

  • Ta zdalna deaktywacja starego tabletu nastąpi dopiero po uruchomieniu nowego którego otrzymamy czy od razu po zarejestrowaniu ? Pytam bo troche żal rozstawać się na miesiąc z możliwością korzystania z tabletu.

    • Tak, z tego co napisano w komunikacie serwisowym NVIDII wynika, że dezaktywacja starego urządzenia nastąpi dopiero po aktywacji nowego. I tak chyba jest, bo swój tablet już zgłosiłem, dostałem potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia i szacowany czas realizacji, a stary tablet nadal jest aktywny.

Najnowsze artykuły

Świąteczny poradnik zakupowy 2023. Wybieramy najlepsze prezenty pod choinkę!

Świąteczny poradnik zakupowy techManiaK.pl to mnóstwo ciekawych pomysłów na prezent pod choinkę w 2023 roku…

30 Listopad 2023

Jaką konsolę wybrać? Poradnik przed Black Friday

Znudziło Ci się już granie na komputerze? A może chcesz poprawić swoje wrażenia z cyfrowej…

6 Listopad 2023

Tablety premium – na jaki model postawić?

Tablet to wielofunkcyjne urządzenie, które łączy w sobie mobilność z możliwościami komputera. Sprzęt z tej…

29 Wrzesień 2023

iPad – wszechstronne urządzenie mobilne dla Ciebie i Twojej rodziny

W dzisiejszych czasach mobilność jest kluczowa. Niezależnie od tego, czy jesteś studentem, pracownikiem, czy rodzicem…

22 Maj 2023

Bogowie, co za bestia. Xiaomi stawia na LTPO 144 Hz, 120 W i SD8+G1, a to nawet nie jest flagowiec!

Xiaomi Pad 6 (Pro 5G) dostanie ekran LTPO AMOLED 144 Hz, ładowanie 120 W, i…

30 Maj 2022

To już dziś! Gdzie oglądać finał Ligi Mistrzów w 4K?

Odliczamy godziny do finału Ligi Mistrzów, gdzie zmierza się ze sobą Real Madryt i Liverpool.…

28 Maj 2022

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies